2007年10月23日 星期二

eyes on me


原唱版本


太空戰士8舞會


太空戰士8版本

英文版
Whenever sang my songs
On the stage, on my own
Whenever said my words
Wishing they would be heard
I saw you smiling at me
Was it real or just my fantasy?
You'd always be there in the corner
Of this tiny little bar

My last night here for you
Same old songs, just once more
My last night here with you
Maybe yes, maybe no
I kind of like it your way
How you shyly placed your eyes on me
Oh, did you ever know
That I had mine on you

* Darling, so there you are
With that look on your face
As if you're never hurt
As if you're never down
Shall I be the one for you?
Who pinches you softly but sure?
If frown is shown then
I will know that you are no dreamer

So let me come to you
Close, as I wanted to be
Close enough for me
To feel your heart beating fast
And stay there as I whisper
How I loved your peaceful eyes on me
Did you ever know?
That I had mine on you

Darling, so share with me
Your love if you have enough
Your tears if you're holding back
Or pain if that's what it is
How can I let you know?
I'm more than the dress and the voice
Just reach me out then
You will know that you're not dreaming
「*」Repeat

中文歌名:你深情的眼眸

不論在何時唱著我的歌
舞台上也好獨自一個人也罷
不管甚麼說著我的語言
一直希望能被你聽見
望著你對我深遂的笑容
這是真實的世界或是幻想的美夢
你一如往常的出現在角落
在這個微不足道的小酒吧裡

昨夜的我為你守候了一晚
一遍又一遍的吟唱著似曾相識的歌曲
昨夜我真的為了你而在這裡嗎?
答案也許是真或者不是
我好喜歡你的方式
你怎麼能以如此羞澀的眼神看著我
喔你曾知道否
我早已心屬於你

* 親愛的所以你就在那裡
讓我好好的看著你的臉龐
就當你從不受傷
就當你不曾跌倒
讓我成為你的一部份好嗎?
誰溫柔但卻真實的傷了你呢
如果為了這種是挫折就皺眉的話
我會認為你是個沒有夢想的失敗者

所以讓我奔向你
像我心中所想的去接近你
足夠靠近我
用全部的靈魂去感受你快速的心跳
雖然我吹著口哨但我的身體還在這裡
我是如此的愛你用那溫和的眼眸深深的注視著我
你是否明瞭
我的心早屬於你

親愛的跟我分享你的所有
與你一起分享足夠的愛
當你情緒不好時我會和你一起分擔
或不管甚麼外來的罪與你一同承擔
要如何才能讓你知道
美麗的外表和動人的聲音都不足以形容我
親愛的到我這裡來
你會知道這不只是一場夢
「*」記號表示須重複

沒有留言: